SØNDERSØ KARTING KLUB

Søndersø Karting Klub drives som en forening hvis hovedformål er:
  • At fremme kartingsporten
  • At varetage klubmedlemmers interesser og rettigheder
  • At fremme samfølelsen og solidariteten blandt klubbens medlemmer.

Klubben er medlem af DASU (Dansk Automobil Sports Union) og følger ud over klubbens egne vedtægter også reglementer og retningslinier herfra.

Som hovedregel kan alle med interesse for kartingsporten blive medlem af klubben.

Klubben har ca 130 medlemmer.

Klubbens baneanlæg består af en 733 m lang asfaltbane, klubhus, dommertårn, teknisk kontrol hus samt et stort ryttergårdsområde.

Kartingsporten er en af de billigste former for motorsport man kan udøve. Man kan starte allerede den dag man fylder 5 år, og der er ikke nogen øvre aldersgrænse.

Der findes en gokart klasse for alle kørere uanset alder, højde, vægt og ambinationsniveau.
Så har du eller en af din børn lysten til lidt fart og spænding, så skynd dig at melde dig ind i klubben.(Læs mere her)

Hvis man har en stor interesse for det tekniske omkring motor og setup af karten er det et  plus, men er men ikke det store tekniske geni kan man som regel altid få lidt råd og vejledning af nogle af de "garvede" kørere.

Der findes ligeledes et veludbygget forhandlernet af service og gokartudstyr på Fyn, så den mere professionelle hjælp kan findes "lige om hjørnet".

Banens adresse: Søndersø Karting Klub - Ejlbyvej 94 - 5471 Søndersø   //     Postadresse: Østergade 48 - 5492 Vissenbjerg